Ve beze veda edilir…

Bir önceki postu 1 ay önce yazıp bir türlü yayınlayamadığımı farkettim. Onun üstüne bir yazı daha yazıp bu defa hemen yayınlamaya niyet ettim.

IMG_3028

Evet minik oğlumuz artık bezsiz bir bebek, öhöm pardon, çocuk. Tuvalet alışkanlığı kazandırmak için gelen sinyalleri biraz geç de olsa alıp bezini çıkardık AET’nin. AET de sağolsun çok kısa bir sürede çiş/kaka kazasız günler yaşamaya/yaşatmaya başladı. Artık “anne çişim var”, “tata yapcam”, “tulalete yapcam” şeklinde isteklerini belirtiyor. Biz de hemen emre amade olarak banyonun yolunu tutuyoruz.

Öncelikle sinyaller nelerdi? AET yaklaşık 20 aylıktan beri çişini biliyor, her akşam banyoya girdiğinde mutlaka “çiş yapcam” deyip çiş yapıyordu. Bunun öncesinde banyoda çişini yaparken eliyle havada yakalamaya çalışıp ne olduğunu anlama süreci vardı elbette. Ben sürekli bak çiş yapıyorsun, bu çiş. Anne ve baba, bütün arkadaşların ve herkes çiş yapar şeklinde bilinçaltı oluşturma çabalarında bulunuyordum. Sonucu çok kısa sürede aldık. Artık banyoda ve bezini tam açacakken yapmadan önce mutlaka “çiş yap” deyip haber veriyordu.

22 aylık olduğu gün sevgili arkadaşlarım Esma, Ceylin ve Jbid’in de gazıyla oğluma güzel boxer’lar aldım ve evin yolunu tuttum. O gün saat 15:00’da çıkardık bezi. Tuvalete oturdu ve bingo, çişini yaptı. 45dk’da bir tuvalete oturtma tavsiyesi almıştım okuldaki başka bir deneyimli anneden. Ama AET’ye 45 dk uzun geldi ve yarım saatin ardından saldı çişi. Hemen farkedip “anne çiş yaptım” diye haber verdi. Geri kalan kısmını tuvalete yaptı. Bir kez daha aynı şeyi yaşadıktan sonra bu defa yarım saat bekleyip tuvalete oturttum ve her seferinde yaptı. Bu defa da şartlı refleks gelişecek diye korkup bir sonraki gün farklı bir yönetem uygulayayım dedim (Esma’nın yöntimi hiç sormamak ve altına kaçıra kaçıra öğrenip çişini söylemesini sağlama ve diğer arkadaşın 45dk’da bir tuvalete oturtma yöntemini harmanlamaya karar verdim).

Bu arada bir cesaret gece de bez takmadım ama AET 1 saat içinde çişini yapıp o sulu ortamda 1 saat daha uyuyup sesini çıkarmayınca yok daha geceye hazır değiliz diyerek bezi bağladım. Netekim ablam genel görüşün aksine gece bez bağlamanın ilk başlarda daha iyi olduğunu söylemişti. 2.gün Cumartesi’ye de bezsiz başladık. Bu defa taktiğim tuvalete oturtmamak ve 1-1,5 saat çiş yapmazsa “çiş var mı?” diye sormak oldu. Toplam 2 saat kadar tutmaya başladı. Ben arada sorduğumda var deyip koşa koşa tuvalete gittik. Bu defa sadece 1 kez çişini kaçırdı ve hemen söyledi. Yine gerisini tuvalete yaptı. En son banyoya girecekken tam başlıyordu ki yakaladık 🙂  Bugün ayrıca ilk defa çiş var diyerek tuvalete gitmek istedi. Böylece 1,5 kaza ile 2.günü bitirdik. 3.gün Pazar günü ise dışarda oynarken çişini babasına söylemiş ama çişini yaptırana kadar azıcık kaçırmış. Aynı gün 3 saate kadar çıktı tutma süresi. 3.günün güzelliği ise ilk defa kakayı da tuvalete yapması. Sabah önce küloduna yapmaya başlayıp aradan çiş kaçırınca koşa koşa bana geldi. Tuvalete oturdu ve hop kakasını yaptı. Öğleden sonra ise kendi isteği ile çiş var diyerek oturdu ve hemen kalkmak istedi. Ben de hadi sayı sayalım diyerek oyaladım. Daha 50’ye gelmiştik ki hop kaka tuvalete. Ailecek çok sevindik ve bir çıkartma hediye ettik. Hemen banyo dolabına yapıştırdı çıkartmasını. Bugünü de az kaza ile atlattık ve geldik Pazartesi gününe. Sabah biz çıkmadan yine bir kaka tuvalete isabet etti 🙂 Sonra bakıcısı ile bir kez daha yapmış. Böylece kaka olayını da 3.gün çözmüş olduk. Şimdilerde ise 10 gün oldu ve bu haftasonunu sıfır kaza ile geçirdi. Bundan sonra da böyle gider inşallah. Ayrıntılı yazdım ki birilerine belki faydam olur 🙂

Gece bez bırakma işini ise Ramazan sonrasına bıraktım zira zaten sahura ve tuvalete uyanmaktan uykusuzluk tavan yapmışken bir de çişli çarşaf değiştirmekle uğraşmayayım diyorum. Hayırlısıyla onu da kolayca atlatırız inşallah. Benim güvenim tam 🙂 Sihirli formül: hazır çocuk+hazır anne+hazır ortam 🙂

 

Posted on July 22, 2013, in Hamilelik. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

